Brev:
Overvejer at begynde på skemad - 4 mdr.
3. august 2010
Alder:
4 mdr.
Overvejer at begynde på skemad - 4 mdr.
Hej Helen
Jeg har en datter på 4 mdr. Jeg overvejer så småt at begynde på skemad om et par uger. Jeg ville høre hvordan det er bedst at starte op samtidig med at jeg gerne vil forsætte med at amme.
Hun er meget interesseret i hvad jeg putter munden og begyndte så småt for et par uger siden at drikke lidt kogt vand af et lille bæger. Hun er dog også meget glad for at blive ammet :-)
Vores dag ser nogenlunde sådan ud:
Vågner ca. kl 7 (ammes nogle gange, afhængigt af hvornår sidste amning har ligget)
Kl 8.30/9 ammes hun og sover formiddagslur. Sover ca. et par timer.
Hun bliver ammet når hun vågner fra sin formiddagslur. Hun har svært ved ikke få en lille tår at vågne på :-)
Kl 13/14 ammes hun igen og sover herefter eftermiddagslur. Sover ca. 1-2 timer og ammes når hun vågner.
Hun tager som regel en powernap sidst på eftermiddagen.
Før eller efter sin powernap bliver hun også ammet.
Kl ca. 20.30 ammes hun og sover til natten
Hun ammes ca. 3 gange om natten.
Hun trives og vokser godt (vejer 7,6 kg og er 69 cm lang)
Har også skrevet til dig forleden ang. vælling til natten og sovervaner. Har købt din bog "sådan får du dit barn til at sove".
Glæder mig til at høre fra dig
Hilsen
Mette